– Endelig er vi i gang!

– Endelig er vi i gang!

- Endelig ruller Eliaden 2024, jubler Eliadens utstilleransvarlig Svein Hjelmås. Han gleder seg over flotte stander, gode besøkstall og en herlig stemning i Nova Spektrum. Foto: Totalmedia

To års ventetid og masse planlegging og forberedelser er over. Nå gleder utstilleransvarlig Svein Hjelmås over at Eliaden 2024 endelig ruller.

. – For en start! For en stemning! utbryter han begeistret midtveis under den første dagen.

Det har vært et jevnt tilsig av besøkende helt fra dørene åpnet klokka 09.00, og allerede etter fire timer er det registrert mer enn 5000 personer. Alle på jakt etter input av kompetanse og nyheter. Knytte nye relasjoner. Ta den praten som kan skje leder til et strategisk samarbeid. Her er det et «must» å være, uansett hvilken rolle man har i bransjen.

Skryt til utstillerne

– Jeg må få lov til å skryte av utstillerne, sier Svein. – De har lagt utrolig mye arbeid og ressurser i å bygge lekre utstillinger – og ikke minst fylle dem med godt innhold. Jeg har vært på mange messer i Europa, og selv om ikke Eliaden kan måle seg i utstillerareal med de største, står vi ikke noe tilbake for kvalitet på standene. Det bekrefter hvor viktig denne arenaen er for utstillerne.

Svein forteller at forberedelsene til Eliaden 2024 har vært annerledes enn de tidligere utgavene han har hatt utstilleransvaret for. Men så har da også hele bransjen endret seg, påpeker han.

– Jeg har et inntrykk av at forberedelsene til Eliaden før koronaen gikk på autogir. Mye handlet om å gjenta den samme suksessformelen hver gang, da målgruppen var den samme og bransjen endret seg lite. Den første postkorona-Eliaden for to år siden, var alt fokusert på å klare å stable et arrangement på beina på kort tid. Denne gangen har vi fått tid til å lage Eliaden slik vi vil ha den, både i forhold til bruken av hallene og uteområdene, samt innholdet.  Ikke minst har vi stort fokus på solenergi og batterilagring, som nå har kommet for fullt i markedet.

Bred markedsføring

Til årets utgave er det også brukt mye ressurser på markedsføring, et fagområde som har endret seg vesentlig fra tidligere.

–  I dag er bloggere og youtubere blitt viktige formidlere, som også vi har tatt i bruk i tillegg til de tradisjonelle mediene for å nå bredt ut. At vi har lyktes godt, bekreftes av at vi har klart å fylle utstillerområdene selv i en tid hvor mange elektrobedrifter sliter med ordreinngangen.

– Så langt er vi strålende fornøyd – og vi er bare så vidt i gang!

Les mer om følgende emner:

×

Motta vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta spennende nyheter.