Eaton er tilbake på Eliaden 2026
– Eliaden er en av de viktigste bransjestreffene, og vi har store forventninger til at vi skal få god avkastning på neste års deltakelse, sier Eatons Segment Marketing Manager Torill Bergem Os. – I tillegg er det nyttig og hyggelig å gå rundt til de øvrige utstillerne for å få et bredt innblikk i hva som rører seg i markedet.
Etter å ha glimret med sitt fravær i 2024, er Eaton tilbake på Eliaden med en stand på 100 kvadratmeter neste år. – Vi gleder oss veldig, og detaljplanleggingen begynner allerede i høst, forteller selskapets Segment Marketing Manager Torill Bergem Os.
Eaton er et strømstyringsselskap som består av 960 000 ansatte, og driver virksomhet i mer enn 175 land. Deres energieffektive produkter og tjenester sørger for å gi kundene verktøy til å bruke energi mer effektivt og hjelper selskaper med å utføre virksomhet på en mer bærekraftig måte.
I Norge er Eaton spesielt kjent for sine tavlesystemer og komponenter, UPS-løsninger og strømstyring for datasentre og industri, KNX- og smarthusløsninger, og ladeinfrastruktur for elbil.
Treffer rett målgruppe
– Eliaden er en veletablert messe som tiltrekker seg stor oppmerksomhet både fra besøkende og utstillere, og som vi anser som en av de viktigste møteplassene innen «våre» bransjer. Her treffer vi målgruppen vår veldig presist, sier Torill Bergem Os.
Detaljplanleggingen starter allerede etter sommeren, med et mål om å oppnå maksimal synlighet og avkastning på investeringen.
– Det er en betydelig kostnad å være til stede med en såpass stor stand. I tillegg kommer ressursbruk både i planlegging, forberedelser og gjennomføring. Derfor er vi veldig bevisste på at vi skal presentere oss på best mulig måte.
– Under Eliaden møter vi kunder fra hele Norge som vi ikke ser så ofte. Her treffer vi også potensielle nye kunder, og vi bygger nettverk gjennom tydelig markedskommunikasjon.
Enormt produktutvalg
Eaton er kjent for sitt store fokus på innovasjon, og har et produktspekter som favner svært bredt. Derfor vil de være bevisste på hvilke temaer og nyheter som skal presenteres.
– Mye av fokuset vil nok være å fortelle hvem vi er og den merverdien vi kan skape for kundene, både i form av utstillinger og menneskemøter på vår stand, samt innslag på fagseminarer og foredrag. Gjennom vårt konsept «Everything as a Grid» setter vi fokus på å utvikle nye metoder for strømdistribusjon tilpasset framtidens behov, som vil bli et naturlig tema under Eliaden 2026.
I tillegg til de faglige innslagene, vil Eaton ha aktiviteter og litt servering på standen for å få ekstra oppmerksomhet, lover hun.
– I sum skal det bidra til økt oppmerksomhet rundt våre produkter og løsninger, som til syvende og sist skal vise seg på bunnlinja gjennom økt salg. Mulighetene er mange, og det er opp til oss å utnytte dem.
Ansatte gleder seg
Torill antar at de vil stille med et team på rundt 20 ansatte fordelt på de tre dagene, og forteller at det er stor rift om å bli valgt ut.
– Ja, dette er en happening «alle» i organisasjonen vil være med på, selv om det innebærer mye arbeid og lange dager. Vi har allerede begynt å glede oss!