Mads skal løfte fram Eliaden for sine 150 000 følgere

Mads skal løfte fram Eliaden for sine 150 000 følgere

- Synlighet er helt avgjørende for rekrutteringen. Derfor må bransjen være til stede der fremtidens elektrikere befinner seg, sier Mads Clemmetsen.

Han har fagbrev som elektriker, er selverklært altmuligmann og ble hele landets handyman etter deltagelsen i «Eventyrlig oppussing» og «Rydderevolusjonen». I dag lever Mads Clemmetsen av å dele fra sitt liv på sosiale medier, og skal i tiden framover løfte fram Eliaden 2024 for sine rundt 150 000 følgere.

Å bruke sosiale medier er et avgjørende tiltak for å kunne nå de unge påpeker han.

Synlighet viktig

– Synlighet er helt avgjørende for rekrutteringen. Derfor må bransjen være til stede der fremtidens elektrikere befinner seg. For meg blir jo dette budskapet ekstra relevant i og med at jeg er utdannet elektriker og elsker faget. Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en utdanning jeg kan anbefale på det varmeste!

I tiden framover vil han dele innhold om Eliaden på sin Instagram-konto, og vil være veldig tilstedeværende under fagmessen 28.-30. mai.

– Oppdraget mitt blir å lage små innslag som deles både av meg og i Eliadens kanaler. Det vil naturligvis bli mye elektorfaglig med intervjuer, bransjenyheter og gode tips, men også en god dose show og humor. Jeg vil bevege meg rundt både blant utstillerne og de besøkende. Opptakene vil bli redigert og publisert fortløpende, sier han.

Ble kåret til Årets hyggeligste elektriker i 2021

Mads er oppvokst på Kragerø og flyttet til Porsgrunn for å ta elektrikerutdanning som 17-åring. Han har aldri lagt skjul på sine utfordringer med lese- og skrivevansker og ADHD-diagnose. For han var det en stor utfordring som krevde ekstra innsats å komme seg gjennom pensum på skolen.

– Ja, jeg har aldri hatt «ro i ræva», som nok har satt grå hår i hodet på mange av mine lærere. Samtidig har diagnosen gitt meg en energi og superkraft jeg ikke ville vært foruten. Det har bidratt til å ta meg ditt jeg er i dag, sier han.
Han kunne svært lite om oppussing da han kjøpte sin første, egne leilighet men han fortsatt var lærling. Det ga både merverdi på leiligheten og mersmak. Hvert år kjøpte han og pusset opp en leilighet på egen hånd.

– Jeg var for utålmodig til å vente på at andre skulle gjøre jobben, derfor satte jeg heller i gang selv.

Etter endt læretid ble Mads ansatt hos Eltera og stortrivdes både med arbeidet og arbeidsplassen. Å kunne selge inn kreative ideer overfor kundene og se begeistringen da løsningen faktisk fungerte, trigget ham ekstra.

I 2021 ble han kåret til «Årets hyggeligste elektriker», etter rekordmange nominasjoner.

Influenser på heltid

Veien mot et liv som influenser, startet med at Mads delte sine oppussingsprosjekter på sin private Instagram-konto. Etter kort tid hadde han etablert egen oppussingsprofil under merkevarenavnet «MadsPusserOpp», som tiltrakk seg stadig større interesse. Da han ble en del av teamet til TV-suksessene «Eventyrlig oppussing» og senere «Rydderevolusjonen», tok han steget til å bli influenser på heltid.

Under Vixen Awards 2022, ble han kåret til årets influenser i kategorien interiør, bolig og uterom. Prisen mottok han i arbeidsbukse, i sterk kontrast til glamouren som preger denne årlige utdelingen.

Selv om han trives best i arbeidstøy, legger han ikke 30-åringen skjul på at han også setter pris på oppmerksomheten får for sine engasjementer. En perfekt kombinasjon.

– Det er krevende å skulle være «på» nærmest døgnet rundt for å fylle plattformene med interessant innhold, men det er dette livet jeg har drømt om. Nå får jeg både brukt all min energi og kreativitet og samtidig inspirere andre. At jeg på denne måten også kan påvirke unge til å velge et håndverksfag er en fin bonus.

– Det blir gøy å presentere Eliaden for mitt publikum, og jeg gleder meg veldig til å kunne være til stede i Nova Spektrum 28.-30. mai. Jeg kjenner mange i bransjen så det blir jo nesten som å komme hjem

Les mer om følgende emner:

×

Motta vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta spennende nyheter.