Micro Matic tilbake på Eliaden
Micro Matic på Eliaden 2018
– Eliaden er og blir den store møteplassen, og vi gleder oss til å komme tilbake, sier Øystein Væringsaasen, teamleder marked i Micro Matic.
– Det betyr dog ikke at vi ikke skal ha fokus på messene rundt omkring i landet, men i 2024 sier vi: Ja takk, begge deler!
Fikk dere noen signaler fra bransjen om at Micro Matic var savnet på Eliaden 2022?
– I 2022 valgte vi å konsentrere oss om messer rundt omkring i Norge for å komme nærmere på distriktene hvor folk jobber til vanlig, og bruke ressursene der i stedet. Dette har vært svært vellykket, men som en av de større aktørene på Eliaden er det klart vi har blitt savnet 😊
Jobber dere med noen spennende prosjekter om dagen?
Micro Matic er i en ekspansjonsfase hvor vi gjør endringer på flere plan. Vi er i ferd med å styrke bedriften med en god håndfull nye stillinger, og gjør også endringer rent organisatorisk. Videre er vi nå i en strategiprosess som vi vet det kommer masse spennende ut av. Vi har eiere som gir oss spillerom til å gjøre de riktige tingene. Micro Matic kommer til å synes og høres i årene fremover!
Viktig med godt arbeidsmiljø
Hva gjør dere for å få et godt arbeidsmiljø og beholde folkene deres?
– Utover å ha gode velferdsordninger som rimelig kantine, gode helse- og pensjonsforsikringer osv., forsøker vi hver eneste dag å skape et godt arbeidsmiljø for hverandre, enten det er ved kaffemaskinen, ved fredagsvaffelen, eller i mandagsmøtet, og ved å ha en åpen-dør-politikk som gjør at kommunikasjonen går enkelt mellom avdelinger og personer. Det er noe spesielt med Micro Matic; vi har flere ansatte som har vært her i over 25 år, og bare de siste par årene har hele fem personer som jobbet her tidligere, kommet tilbake – inkludert direktøren!
Leverandør og kompetansepartner
Hvorfor velger kundene deres akkurat Micro Matic?
– Fordi vi er noe mer enn bare en leverandør av kvalitetsprodukter – vi er en kompetansepartner for kunden. Vi bistår der det trengs i hele prosessen, fra prosjektering og riktig valg av løsning og produkt, via programmering og idriftsettelse, til teknisk support og service i etterkant. Kundene vet at de kan stole på dyktige fagfolk og gode produkter.
Tips på veien
Noen tips om hvordan Eliaden kan gjøres enda bedre?
– Eliaden er generelt godt gjennomført, men må selvfølgelig også tilpasse seg nye trender og hele tiden fornye seg for å sikre sin attraktivitet. Det må være noe nytt, avslutter Øystein Væringsaasen.