Eliaden-general Svein Arnesen:  I år skal vi «bjuda på» litt ekstra!

Eliaden-general Svein Arnesen:  I år skal vi «bjuda på» litt ekstra!

Prosjektdirektør Svein Arnesen ønsket velkommen fra scenen i Studio 3 i NOVA Spektrum, og fikk æren av å avrunde den to timers samlingen med informasjon om VIP-enes 80-talls vorspiel, sporty ikledd et tidsriktig antrekk.

– Eliaden fyller 40 år i år, det er klart vi skal «bjuda på»! Det lovte prosjektdirektør Svein Arnesen under markedsmøtet i NOVA Spektrum, for anledningen iført en kledelig og romslig oransje 80-tallsdress med sleng i buksa.

Eliaden fyller 40 år i år, det er klart vi skal «bjuda på»! Det lovte prosjektdirektør Svein Arnesen under markedsmøtet i NOVA Spektrum, for anledningen iført en kledelig og romslig oransje 80-tallsdress med sleng i buksa.Rundt 200 av de påmeldte utstillerne fant veien til den tradisjonelle samlingen onsdag 14. februar. Etter litt mingling og enkel bevertning, ble de servert matnyttig informasjon om Eliaden 2024, samt en rekke tips om hvordan de kunne få maksimal utnytte av deltagelsen.  

Vesentlige endringer siden sist 

Etter at Svein Arnesen (nå i svart dress) ønsket velkommen, overtok utstillingsansvarlig Svein Hjelmås podiet og tok de frammøte gjennom utstillerarenaene og hva som var endret siden Eliaden 2022.  

– Vi tar i bruk hallene B, C og D. Inngang øst beholdes, samtidig som vi åpner inngang vest mot hotellet og togstasjonen. Slik vi legger opp til i år, vil det bli enklere for publikum å ta seg mellom hallene. Hall C blir nå midtpunktet, og var den første hallen som ble fylt opp. Hall D er «grossisthallen», hvor vi finner noen av de største standene, fortalte han.  

Hjelmås gikk også gjennom praktisk informasjon om bygging av standene, hvor det er regler å forholde seg til både i forhold til høyden og vegger. Kjekt å vite!  

– Det er mange som legger mye penger og ressurser i å bygge flotte stander, det gleder oss veldig og bidrar til å gjøre Eliaden ekstra attraktiv for besøkende.  

My Stand kan fikse det meste 

Deretter gikk det slag i slag, med innspill om utstillernes verktøy «My Stand», om leadscanning og utstyr til standene, synlighet i utstillerlister på nettsiden og i app.  

– Vi kan sørge for alt du måtte ha behov for å lage en komplett utstillerplass, fortalte digitalkonsulent Carine Rebecca Hartløv hos NOVA Spektrum.  

Hennes kollega Therese Garder Basnes, leder for netthandel og service, presenterte fem tips til utstillerne for maksimalt utbytte:  

1: Lag arbeidsgrupper god tid i forkant. Vær kreativ!  

2: Sett dere konkrete mål for deltagelsen og finn ut hvordan dere skal bygge standen. 

3: Husk at Eliaden er en møteplass, hvor du møter besøkende og medutstillere. Legg til rette for at det blir gode møter.  

4: Tenk bærekraft. Snakk om nødvendig med standdesignere, som kan faget.  

5: Når alt er på plass, husk at det er dere som er de viktigste. Vær godt forberedt i forhold til hva dere skal snakke om og hvem dere skal snakke med.  

Hun minnet også om at siste tekniske frist for bestillinger er 30. april.  

Mål om 25.000 publikummere 

Etter litt informasjon om muligheter for mat og drikke og arrangementer etter messetid med NOVA Spektrum og EIK Restauranter, fikk vi et innblikk i tankene til Tibe reklamebyrå som har utarbeidet den nye profilen til Eliaden. Tibe bistår også med å spre informasjon om Eliaden på sosiale plattformer, og har et mål om å øke antall besøkende fra 2022. Da var det i overkant av 20000 besøkende innom, denne gangen er lista lagt på 25000. 

Siv Trælvik Breien, head of design hos Tibe, tipset samtidig om viktigheten av at utstillerne deler informasjon på sine respektive plattformer, slik at budskapet blir spredt bredest mulig.  

Influenser Mads Clemmetsen 

– La gjerne en av bedriftens unge medarbeidere ta seg av det, og betal han eller henne for jobben. Skal det gjøres ordentlig, krever det eierskap og kontinuerlig engasjement. Det gjør seg ikke selv, understrekte Mads Clemmetsen

Foto: Totalmedia

Hele Norges handyman, influenser og elektriker Mads Clemmetsen skal profilere Eliaden i tiden før og under fagmessen, og stilte «selvsagt» i arbeidstøy under sin presentasjon.  

– Jeg er jo en håndverker, og jeg trives best i arbeidstøy, sa han – før han fortalte om sin inngang til elektrikerutdannelsen og veien videre til et liv som influenser på heltid.  

Nå skal han spre budskapet om Eliaden til sine 150000 følgere på Instagram.  

Mads delte også villig tips om hvordan man skal skape godt innhold på sosiale medier, og oppfordret alle tilstedeværende om å bruke tid og ressurser på egen markedsføring på en eller flere av de digitale plattformene.  

– La gjerne en av bedriftens unge medarbeidere ta seg av det, og betal han eller henne for jobben. Skal det gjøres ordentlig, krever det eierskap og kontinuerlig engasjement. Det gjør seg ikke selv, understrekte han.   

Fargerik avslutning 

Markedsmøtet fikk bokstavelig talt en fargerik avslutning da prosjektdirektør Svein Arnesen entret scenen for å markedsføre arrangementet «VIP 80-talls vorspiel», i en tidsriktig oransje dress.  

En verdig avslutning på en hyggelig og nyttig samling, 103 dager før startskuddet for Eliaden 2024 smeller!  

Rundt 200 av årets utstillere deltok på markedsmøtet på NOVA Spektrum onsdag 14. februar.

Foto: Totalmedia

×

Motta vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta spennende nyheter.