Førstemann ut på Eliaden 2024
Berggård Amundsen var ikke sene på avtrekkeren når utstiller påmeldingen åpnet for Eliaden 2024 og ble de første som registrerte seg. Vi har tatt en prat med Janicke Bråthe, Leder digital kommunikasjon og markedsføring.
Hvordan opplevde dere Eliaden 2022?
Det var fantastisk gøy å være tilbake på Eliaden i år. Det virket det som alle andre synes også: For et trykk! Mye folk og ganske så jevnt besøk hele veien, og topp stemning blant oss som stod på standen disse dagene. Så var det også veldig spennende å gå rundt og kikke på alt som ble presentert på de mange flotte standene. Det var tydelig at dette var en viktig aktivitet for utstillerne.
Hvorfor valgte dere å bestille ny stand i 2024?
Eliaden er en gylden mulighet til å treffe alle de som er viktigst for oss. Kundene våre, mulige nye kunder, leverandører og samarbeidspartnere. For oss er det ingen diskusjon om hvorvidt vi skal ha stand på Eliaden – det er gitt!
Jobber dere med noen spennende prosjekter om dagen?
Nå skjer det veldig mye på mange fronter. Ikke minst tvinger de nokså spesielle tidene oss til å tenke nytt og justere på omfanget av innsatsen på de ulike områdene våre. Sol har vi for eksempel satset på i mange år, men slik som interessen har tatt av er det nesten som et nytt prosjekt. Både egen organisasjon og kundene skal med, slik at vi kan gjøre produksjon av egen fornybar energi tilgjengelig for flest mulig. I kombinasjon med det er smarte løsninger, energieffektivisering og energilagring viktige områder. I tillegg er elbillading et område vi har spennende ting på gang. Og i alt vi gjør er vi bevisste. Samtidig som vi ser etter flere måter å redusere eget fotavtrykk på, ønsker vi å bidra til at både kunder, leverandører og samarbeidspartnere reduserer sitt, slik at vi sammen driver frem det grønne skiftet.
Hva gjør dere for å få et godt arbeidsmiljø og beholde folkene deres?
Å skape et godt arbeidsmiljø innebærer mange små ting i alle deler av organisasjonen hele året. Det er en helhetlig pakke som bidrar til en grunnleggende trygghet og opplevelse av respekt, samtidig som involvering og korte beslutningsveier gir store muligheter til å påvirke og kjenne at man virkelig er med på å drive utviklingen. Medarbeidertrivsel måler vi årlig i Great Place to Work-undersøkelsen, og resultatene følges opp. Det har gitt resultater, og vi er sertifisert for sjette år på rad. I år fikk vi i tillegg fjerde plass i Norges beste Arbeidsplasser i vår størrelseskategori. Vi hadde som mål å bli blant topp ti innen 2025, så det var stas!
Hvorfor velger kundene deres akkurat BA?
Tilbakemeldingene fra kundene er at de setter pris på at vi er tilgjengelige, både lokalt og digitalt, at vi er faglig dyktige på produkter og løsninger og pålitelige når det kommer til varetilgjengelighet og leveranser. Kundene som handler i proffbutikkene våre sier også at de alltid føler seg velkommen hos oss. Det er hyggelig!
Noen tips om hvordan Eliaden kan gjøres enda bedre?
Vi må bare gi honnør og si at det er en fryd å samarbeide med Eliaden-staben. Det er god oppfølging hele veien. Under messen stikker de også innom for å høre om alt er i orden, og eventuelle ting blir håndtert fortløpende. De er skikkelig proffe! Det er i grunn ikke stort å komme med av forbedringspunkter. Om noe, så fikk vi inntrykk av at det i perioder var en del kø i innsjekkingen. Også vi som stod på stand endte opp i den når vi bare hadde vært ute en tur. Å sikre en god flyt og unngå den type køer ville vært bra. I forbindelse med opp- og nedrigg slet vi litt med å få tilgang på traller til å frakte ting inn og ut, så litt flere av dem. Men dette er jo bare småting i et særdeles vellykket stort messearrangement!